måndag 30 april 2012

I morgon, första maj, börjar World of Shapes program Run4Fun för andra gången och då ska maken och jag vara med. Under den senaste tiden har jag rört på mig ganska mycket, både promenader och jogging, och det har också per automatik betytt att jag tänkt lite mer på maten, men när jag läste om Run4Fun blev jag sugen på att hoppa på och se om det kan hjälpa mig - och maken - att bli lite bättre löpare, lite starkare, lite smidigare och lite lättare.

Ni som har hört talas om Fitnessfighten - det här är samma sak men med fokus just på löpning och övningar som passar löpare och utan "tävlingsmomentet". Det hela innebär i alla fall i korthet 60 minuters träning per dag under hela maj månad samt 1500 kcal om dagen. Jag kommer inte följa deras kostprogram slaviskt, för jag har redan sett att det finns mycket där som verkligen inte passar mig, men annat som verkligen är sådant jag/vi äter och mår bra av, så jag håller mig till kalorierna, men inte alltid till måltidsförslaget. Jag vill ju inte bara "banta" i en månad, utan hitta ett sätt att leva som jag klarar av att följa.

Men varför vänta till i morgon tänkte jag idag och har hållt bra koll på vad jag stoppat i munnen och strax är det min tur att ta dagens runda. Jag ska testa att omväxlande gå och jogga i en minut vardera i 11 minuter och sedan vända och köra samma sak igen för att se hur långt jag kommer.

1 kommentar: