lördag 10 mars 2012

NU!

Idag har jag börjat, på riktigt. Jag har räknat points och motionerat, druckit vatten och tänkt positivt. Undvikit godis för att jag egentligen inte är jättesugen. Läst positiva bloggar och tänkt ännu mer positivt. Pratat med maken och tänkt lite till. Känner mig motiverad till tusen och det, mina vänner (om jag har några här?), var länge sedan!!!

Målet är ju att bli av med mina 13-15 kg innan sommaren, helst till början av juni (vilket skulle betyda ganska precis 1 kg/vecka i snitt), men samtidigt ska jag ju hålla vikten och känna igen mig själv både under och efter viktresan, så kanske jag ska satsa på mål till Rhodos-resan i början av augusti i stället? (Det skulle betyda ca 0,7 kg/vecka, kanske lite mer realistiskt?)

Jag har ju tidigare, på egen hand, innan bloggen och pulver och ViktVäktarna, lyckats gå ner ungefär 20 kg på sju månader "bara" genom j***ar-anamma och motion, så det borde ju gå den här gången också?! De sista slarviga graviditets-/småbarns-/slarvkilona ska bort nu!!!

Oavsett hur snabbt det går så ska jag ta hand om och belöna mig själv - inte med mat, utan med annat - och fortsätta tänka positivt. Jag kan och jag vill!

3 kommentarer:

  1. Kämpa på!! Det går om man VILL!! :-) kom igen!!

    SvaraRadera
  2. 1kg i veckan kör jag med på.. ska ner 25kg drygt innan 15:e dec

    SvaraRadera
  3. Use this diet hack to drop 2 lb of fat in just 8 hours

    Well over 160k men and women are utilizing a simple and SECRET "liquid hack" to burn 2lbs each night as they sleep.

    It's effective and works on anybody.

    Just follow these easy step:

    1) Go get a drinking glass and fill it up half glass

    2) And now learn this weight losing hack

    so you'll be 2lbs skinnier in the morning!

    SvaraRadera